GODZINY OTWARCIA BIURA
I OBSŁUGI TELEFONICZNEJ

PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK 8-14

tel.: 71 74 000 22
881 752 813
ul. Kościuszki 35a 50-011 Wrocław

Instytucje pomagające konsumentom

Infolinia Konsumencka

  • udziela porad w sprawach prostych bez konieczności analizy dokumentów,
  • nr tel.: 801 440 220 oraz 22 290 89 16,
  • czynna od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 – 18:00,
  • opłata wg taryfy operatora.

Konsumenckie Centrum E-porad

  • udziela bezpłatnych porad w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów,
  • adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl

Miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów

  • udzielają bezpłatnych porad prawnych, pomagają sporządzić konsumentom pisma (np. reklamacje, pozwy, pisma procesowe),
  • interweniują u przedsiębiorców w sprawach konkretnych konsumentów,
  • w przypadku sprawy sądowej mogą wstąpić do sprawy po stronie konsumenta,
  • zajmują się sprawami prostymi oraz wymagającymi analizy dokumentów,
  • wykaz rzeczników dostępny jest na stronie internetowej uokik.gov.pl/rzecznicy. Ponadto adres do rzecznika można uzyskać dzwoniąc na Infolinię Konsumencką.

 Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej 

  • udzielają pomocy w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów,
  • wykaz Inspektoratów dostępny jest pod adresem uokik.gov.pl/wiih

 

SPECJALISTYCZNEJ POMOCY UDZIELAJĄ RÓWNIEŻ:

Rzecznik Finansowy (RF)

  • reprezentuje interesy klientów podmiotów rynku finansowego,
  • Biuro RF udziela porad prawnych drogą telefoniczną lub elektroniczną,
  • RF może podjąć interwencję w imieniu klienta, przeprowadzić postępowanie polubowne lub wesprzeć klienta w sporze istotnym poglądem,
  • eksperci RF prowadzą dyżury telefoniczne, pod którymi można uzyskać poradę,
  • klienci mogą uzyskać poradę pisząc na adres e-mail porady@rf.gov.pl lub wysyłając prywatną wiadomość na Facebooku,
  • wszelkie informacje kontaktowe dostępne są pod adresem https://rf.gov.pl/kontakt.

 Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej 

  • udziela pomocy w sprawach telekomunikacyjnych,
  • nr tel. 22 330 40 00,
  • adres strony internetowej: cik.uke.gov.pl

 Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych 

  • pomaga w sprawach dotyczących energii i paliw,
  • nr tel. 22 244 26 36,
  • adres e-mail: drr@ure.gov.pl,
  • adres strony internetowej: ure.gov.pl.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce 

  • należy do ECC-Net, sieci 30 centrów działających w krajach Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii,
  • bezpłatnie udzielają porad i pomocy w pozasądowym rozwiązywaniu sporów transgranicznych,
  • konsumenci mogą zgłaszać skargi na przedsiębiorców związane z zakupami w innych krajach UE, Norwegii i Islandii
  • nr tel. 22 55 60 118,
  • adres e-mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu,
  • adres strony internetowej: www.konsument.gov.pl.
  • zapraszamy do zapoznania się z materiałem ulotka nt. ECK