Chińska platforma TEMU lekceważy prawo UE, które ma zapewnić konsumentom bezpieczeństwo.
TEMU często narusza obowiązek dostarczenia konsumentom kluczowych informacji na temat sprzedawcy produktu, co powoduje, że konsument nie jest w stanie ocenić, czy produkt spełnia unijne wymogi bezpieczeństwa. Platforma nie udostępnia również wystarczających informacji na temat systemów rekomendacji oraz tego, w jaki sposób zastosowane kryteria prowadzą do efektu polecania określonych produktów. Ponadto platforma stosuje techniki manipulacyjne – dark paterns – mające na celu nakłonienie konsumentów do wydania większej kwoty, niż pierwotnie planowali, lub komplikujące proces zamykania konta.
Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ.
Z tych względów w dniu dzisiejszym europejska organizacja konsumencka BEUC złożyła skargę do Komisji Europejskiej, natomiast 17 organizacji członkowskich BEUC, w tym nasz partner Federacja Konsumentów, złożyło tę samą skargę do właściwych organów krajowych.