Przedsiębiorco, bądź gotowy na zmianę przepisów konsumenckich!

1 stycznia 2023 r. nastąpi rewolucja. Tego dnia wchodzą w życie zmiany dotyczące najważniejszych praw konsumentów. Wynikają one z implementacji dyrektyw unijnych, tzw. cyfrowej i towarowej.

Co się zmieni? To jak kupujemy i sprzedajemy usługi i treści cyfrowe, obowiązki przedsiębiorcy, zasady reklamacji i odpowiedzialności sprzedawcy. Dojdą też nowe obowiązki informacyjne. Najwięcej nowych obowiązków czeka firmy działające w branży e-commerce.

Jak przygotować się na nadchodzące zmiany? Jak prowadzić biznes w zgodzie z nowymi przepisami? Jak dostosować swoje kanały sprzedaży i procedury reklamacyjne do nowych wymogów?

W przygotowaniu się do zmian pomogą Ci doświadczone organizacje konsumenckie: Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila zrzeszone w Forum Organizacji Konsumenckich Forkon wraz z ekspertami Forkon.

Co oferujemy?

– konsulting dostosowany do Twoich potrzeb,

– przygotowanie zespołu i procesów sprzedażowych,

– budowę i weryfikację procesów reklamacyjnych,

– trening dla osób odpowiedzialnych za obsługę reklamacji,

– weryfikację i aktualizację umów i regulaminów w Twojej firmie.

Dzięki naszej wiedzy i wieloletniej praktyce przygotujesz się na zmiany. Nasi specjaliści posiadają  wieloletnie doświadczenie w polskim i europejskim prawie konsumenckim oraz w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla różnych grup Klientów. To profesjonaliści z rozległą wiedzą prawniczą, świetnie znający realia ekonomiczno-gospodarcze Polski i Europy.

Nie czekaj, przygotuj się już dziś. Szczegółową ofertę merytoryczną i cenową przedstawimy indywidualnie dla każdego Zainteresowanego.

Zapraszamy do kontaktu. Napisz do nas: kontakt@przyjaznybiznes.com.pl lub zadzwoń pod numer telefonu 607 898 009 albo 602 614 144.

Przykładowe modele spotkań dla pracowników, możliwe do przeprowadzenia stacjonarnie i on-line

Moduł I

Sprzedaż stacjonarna

warsztat, czas trwania ok. 5 godzin

Ilość osób: maksymalnie 20, optymalnie 15

1.       Informacje wstępne: otoczenie rynkowe (instytucje „konsumenckie”), definicje, ogólne zasady dotyczące zobowiązań

2.       Informacje przedkontraktowe (oznaczenie przedsiębiorcy, przedmiot sprzedaży, cena)

3.       Zawarcie i wykonanie umowy (dostawa, zapłata, opakowanie)

4.       Odpowiedzialność za produkt (rękojmia i gwarancja oraz nowe typy odpowiedzialności: niezgodność z umową)

5.       Inne rodzaje odpowiedzialności (zakazane praktyki rynkowe, niedozwolone klauzule)

6.       Pozasądowe metody rozwiązywania sporów

7.       Rozwiązywanie „case-study”

Moduł II

Sprzedaż na odległość

warsztat, czas trwania ok. 5 godzin

Ilość osób: maksymalnie 20, optymalnie 15

1.       Informacje wstępne: otoczenie rynkowe (instytucje „konsumenckie”), definicje, ogólne zasady dotyczące zobowiązań

2.       Informacje przedkontraktowe i regulamin (oznaczenie przedsiębiorcy, przedmiot sprzedaży, cena, weryfikacja opinii, obowiązki platform)

3.       Zawarcie i wykonanie umowy (procedura ustawowa zawierania umów na odległość, dostawa, zapłata, opakowanie)

4.       Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

5.       Odpowiedzialność za produkt (rękojmia i gwarancja oraz nowe typy odpowiedzialności: niezgodność z umową)

6.       Inne rodzaje odpowiedzialności (zakazane praktyki rynkowe, niedozwolone klauzule)

7.       Pozasądowe metody rozwiązywania sporów

8.       Rozwiązywanie „case-study”