Przedsiębiorco, bądź gotowy na zmianę przepisów konsumenckich!
1 stycznia 2023 r. nastąpi rewolucja. Tego dnia wchodzą w życie zmiany dotyczące najważniejszych praw konsumentów. Wynikają one z implementacji dyrektyw unijnych, tzw. cyfrowej i towarowej.
Co się zmieni? To jak kupujemy i sprzedajemy usługi i treści cyfrowe, obowiązki przedsiębiorcy, zasady reklamacji i odpowiedzialności sprzedawcy. Dojdą też nowe obowiązki informacyjne. Najwięcej nowych obowiązków czeka firmy działające w branży e-commerce.
Jak przygotować się na nadchodzące zmiany? Jak prowadzić biznes w zgodzie z nowymi przepisami? Jak dostosować swoje kanały sprzedaży i procedury reklamacyjne do nowych wymogów?
W przygotowaniu się do zmian pomogą Ci doświadczone organizacje konsumenckie: Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila zrzeszone w Forum Organizacji Konsumenckich Forkon wraz z ekspertami Forkon.
Co oferujemy?
– konsulting dostosowany do Twoich potrzeb,
– przygotowanie zespołu i procesów sprzedażowych,
– budowę i weryfikację procesów reklamacyjnych,
– trening dla osób odpowiedzialnych za obsługę reklamacji,
– weryfikację i aktualizację umów i regulaminów w Twojej firmie.
Dzięki naszej wiedzy i wieloletniej praktyce przygotujesz się na zmiany. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w polskim i europejskim prawie konsumenckim oraz w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla różnych grup Klientów. To profesjonaliści z rozległą wiedzą prawniczą, świetnie znający realia ekonomiczno-gospodarcze Polski i Europy.
Nie czekaj, przygotuj się już dziś. Szczegółową ofertę merytoryczną i cenową przedstawimy indywidualnie dla każdego Zainteresowanego.
Zapraszamy do kontaktu. Napisz do nas: kontakt@przyjaznybiznes.com.pl lub zadzwoń pod numer telefonu 607 898 009 albo 602 614 144.
Przykładowe modele spotkań dla pracowników, możliwe do przeprowadzenia stacjonarnie i on-line
Moduł I
Sprzedaż stacjonarna
warsztat, czas trwania ok. 5 godzin
Ilość osób: maksymalnie 20, optymalnie 15
1. Informacje wstępne: otoczenie rynkowe (instytucje „konsumenckie”), definicje, ogólne zasady dotyczące zobowiązań
2. Informacje przedkontraktowe (oznaczenie przedsiębiorcy, przedmiot sprzedaży, cena)
3. Zawarcie i wykonanie umowy (dostawa, zapłata, opakowanie)
4. Odpowiedzialność za produkt (rękojmia i gwarancja oraz nowe typy odpowiedzialności: niezgodność z umową)
5. Inne rodzaje odpowiedzialności (zakazane praktyki rynkowe, niedozwolone klauzule)
6. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów
7. Rozwiązywanie „case-study”
Moduł II
Sprzedaż na odległość
warsztat, czas trwania ok. 5 godzin
Ilość osób: maksymalnie 20, optymalnie 15
1. Informacje wstępne: otoczenie rynkowe (instytucje „konsumenckie”), definicje, ogólne zasady dotyczące zobowiązań
2. Informacje przedkontraktowe i regulamin (oznaczenie przedsiębiorcy, przedmiot sprzedaży, cena, weryfikacja opinii, obowiązki platform)
3. Zawarcie i wykonanie umowy (procedura ustawowa zawierania umów na odległość, dostawa, zapłata, opakowanie)
4. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
5. Odpowiedzialność za produkt (rękojmia i gwarancja oraz nowe typy odpowiedzialności: niezgodność z umową)
6. Inne rodzaje odpowiedzialności (zakazane praktyki rynkowe, niedozwolone klauzule)
7. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów
8. Rozwiązywanie „case-study”