Serwis E-konsument

Portal https://e-konsument.com/ to innowacyjne, przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila,  bezpłatne narzędzie on-line, które wspiera konsumentów m.in. gdy chcą reklamować produkt lub usługę, rozwiązać umowę, gdy zgubiono ich bagaż itp. Portal powstał dzięki wsparciu finansowemu Narodowego Instytutu Wolności, uzyskanego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2014-2020.

Wystarczy jedynie dostęp do Internetu, żeby w przystępny i jasny sposób natychmiast uzyskać poradę konsumencką. Korzystać z niego  bez problemu mogą również osoby z niepełnosprawnościami – strona przygotowana jest zgodnie ze standardem WCAG 2.0.

Portal https://e-konsument.com/ automatycznie generuje poradę prawną, która zawiera konkretne kroki, jakie konsument może podjąć w danej sytuacji. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw (np. wymagających analizy dokumentów), konsument otrzyma informację, gdzie może szukać bezpłatnej pomocy.

Po wejściu na https://e-konsument.com/, konsument jest proszony o zaznaczenie odpowiedzi na kilka prostych pytań dotyczących jego problemu. Wybrane odpowiedzi utworzą tzw. ścieżkę decyzyjną, na podstawie której portal natychmiastowo wygeneruje poradę. Odpowiedź można wydrukować lub pobrać w formacie PDF.

Portal https://e-konsument.com/ to nowoczesne narzędzie, które wzmacnia istniejący system ochrony konsumentów – zwiększa świadomość prawną konsumentów, ułatwia zdobycie wiedzy oraz wspomaga ochronę i skuteczniejsze egzekwowanie praw przez konsumentów w sporach
z przedsiębiorcami.

Poznaj swoje prawa i nie daj się oszukać – wejdź na https://e-konsument.com/ !

Zdjęcie przedstawia loga Narodowego Instytutu Wolności oraz Funduszu Inicjatyw Obywatelskich