Mimo koronawirusa aktywnie działamy

Drodzy Konsumenci!

epidemia koronawirusa jest trudnym czasem dla nas wszystkich. Wiele branż przeżywa kryzys, wielu przedsiębiorców nie wie jak się odnaleźć w obecnych warunkach. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Pojawia się też wiele sytuacji problematycznych pod kątem prawnym. Odwołane loty i imprezy turystyczne, zamknięte restauracje i galerie, nieczynne prywatne żłobki, przedszkola, kluby czy siłownie, rosnące ceny na półkach sklepowych etc. To tylko niewielka część spraw, z jakimi się do nas zwracacie.

Z tym wszystkim mierzą się wszystkie instytucje konsumenckie i nieprzerwanie pomagają w rozwiązywaniu Waszych codziennych problemów. Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, Infolinia Konsumencka prowadzona przez Fundację Konsumentów czy prowadzone przez Stowarzyszenie Aquila, Stowarzyszenie Euro-Concret i Stowarzyszenie dla Powiatu Konsumenckie Centrum E-porad przeżywają obecnie prawdziwe oblężenie. Konsumenci zwracają się również do regionalnych ośrodków konsumenckich w ramach projektu dlakonsumenta.pl.

Od początku marca (do 24.03), w ramach Konsumenckiego Centrum E-porad udzieliliśmy Wam już ponad 3000 porad! Dla porównania rok temu przez cały marzec udzieliliśmy 1906 porad. Nasi prawnicy pracują na pełnych obrotach, żeby zapewnić Wam w możliwie szybkim czasie profesjonalne porady konsumenckie drogą mailową.

Na bieżąco też monitorujemy działalność przedsiębiorców i sprawdzamy czy działają zgodnie z prawem. Informacje o tych, którzy łamią prawa konsumentów przekazujemy na bieżąco do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli ktoś stosuje nieuczciwe praktyki rynkowe, to może się spodziewać naszej interwencji. Możecie zgłosić nam takie praktyki wysyłając e-maila na adres kontakt@prawo-konsumenckie.pl. Abyśmy mogli zainterweniować niezbędne są dowody na prowadzenie nieuczciwych działań (np. korespondencja mailowa, print screeny, screenshoty, zdjęcia itp.).

Jeśli Wasze zapytanie nie dotyczy spraw związanych z koronawirusem, to odpowiedzi na większość pytań znajdziecie w naszym serwisie https://e-konsument.com/. Szybko, łatwo i bez wychodzenia z domu uzyskacie natychmiastową poradę.

Zachęcamy Was do zapoznania się z przygotowanymi przez nas odpowiedziami na najczęstsze pytania związane z koronawirusem (https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf).

Stronę z poradami przygotował również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php).

Bez wychodzenia z domu uzyskacie również wsparcie większości rzeczników konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php), Infolinii Konsumenckiej (801 440 220 oraz 22 290 89 16) i regionalnych ośrodków konsumenckich (projekt dlakonsumenta.pl).

Ponadto cały czas prowadzimy naszą dotychczasową działalność, tj. pomagamy konsumentom na etapie sądowym. Można się z nami skontaktować telefonicznie (71 74 000 22) oraz drogą e-mailową (kontakt@prawo-konsumenckie.pl).

Życzymy Wam dużo zdrowia!

Wielkość czcionki
Kontrast